פיצויי פיטורין

כאשר עובד מפוטר באופן כפוי על ידי המעסיק (פיטורין) או כאשר העובד נאלץ להתפטר עקב נסיבות חריגות, זכאי העובד לקבל תשלומי פיצויים מהמעסיק. הפיצויים נועדו להקל על העובד ועל משפחתו במצבו החדש ולהוות רשת בטחון כלכלית עד למציאת מקום עבודה חדש. ככלל, כל סיום עבודה מסוגל לזכות את העובד בתשלומי פיצויים, אפילו במקרים של סיום חוזה או חלילה מוות.

פיצויים לעובד שפוטר

הסיטואציה הנפוצה ביותר המזכה את העובד בתשלומי פיצויים היא פיטורים כפויים מצד המעסיק. על-פי החוק, כל עובד שעבד במשך שנה ברציפות במקום עבודה אחד או מעסיק אחד, זכאי לפיצויי פיטורין.

באופן טבעי, שוק העבודה רווי במצבים ומקרים שנעים על הספקטרום בין פיטורין להתפטרות ועל כן החוק מתייחס גם לגורמים שהביאו להתפטרות או לפיטורין, בעיקר בנסיבות חריגות שלא תמיד ברור מה דינן.

פיצויים לעובד שהתפטר

כאמור, ייתכנו מקרים מסוימים בהם עובד שמתפטר מיוזמתו יהיה זכאי לתשלומי פיצויים. אחת הנסיבות הנפוצות היא התפטרות בגין מצב בריאותי של העובד או של אחד מבני משפחתו שאינו מאפשר לו להמשיך את עבודתו – במקרה כזה, העובד יהיה זכאי לקבל תשלום פיצויים מהמעסיק.

בדיוק כמו במקרה של פיטורין, גם התפטרות יזומה מצד העובד נמצאת לעתים בשטח האפור ולעתים התפטרות עובד אף עלולה להיחשב כפיטורין ולזכות את העובד בפיצויים: הרעת תנאים, התנכלות או הצרת צעדיו של העובד, עשויים לגרום להתפטרותו להיחשב כמו פיטורין ולזכות אותו בתשלום פיצויים.

כיצד מחשבים את סכום הפיצוי?

הנוסחה המקובלת לחישוב סכום הפיצויים היא משכורת חודשית אחת כפול מספר שנות עבודתו אצל אותו המעסיק. לאמיתו של דבר, החישוב עלול להיות מורכב יותר עקב שינויים בגובה השכר, היקף המשרה וכו' – ועל כן מומלץ לשכור את שירותיו של עו"ד מומחה - פנייה לעורכי דין לפיצויי פיטורין היא הדרך האידיאלית לקבלת תשלומי פיצויים כחוק.

פוטרת מהעבודה? הגשת התפטרות ואתה משוכנע שאתה זכאי לפיצויים? אל תוותר על הכסף שלך! צור קשר עוד היום עם עורך הדין אלון כהן – עו"ד מומחה לדיני עבודה – ותקבל ליווי משפטי מלא ומקצועי שיסייע לך לקבל את הפיצויים המגיעים לך.